Κυριακή, 22 Μαΐου 2011

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ?

Ο τομέας της διαφήμισης είναι από τους πρώτους που "χτυπήθηκαν" από τη κρίση.Λογικό είναι,καθώς η διαφήμιση θεωρείται από πολλές επιχειρήσεις ως μη απαραίτητος σε εποχές κρίσεων αλλά μόνο σε εποχές που "υπάρχουν" χρήματα. Επικρατεί ένα παράδοξο φαινόμενο,η να ξοδεύονται πολλά χρήματα σε ανώφελες διαφημιστικές εφαρμογές ή να μην ξοδεύονται καθόλου. Υπάρχει και μια τρίτη κατηγορία επιχειρήσεων που προσπαθούν να διαφημιστούν με το λιγότερο κόστος(θεμιτό) αλλά με δυσανάλογη απαίτηση αποτελέσματος. Ο χειρότερος σύμβουλος είναι ο πανικός και δυστυχώς στις μέρες μας αυτός δεν λείπει. Η διαφήμιση είναι ο μόνος τρόπος να γνωριστεί μια επιχείρηση στην αγορά Ο τρόπος διαφήμισης είναι ανάλογος με την αγορά στην οποία απευθύνεται μια επιχείρηση και με τους στόχους που έχουν τεθεί. Σίγουρα ο ικανοποιημένος πελάτης είναι ο καλύτερος διαφημιστής,όμως σε μια εποχή ύφεσης δεν φτάνει. Χρειάζεται η γνωριμία και σε περισσότερο κόσμο με στόχο να μεγαλώσει η γνωριμία της επιχείρησης και σε μεγαλύτερο εύρος αγοράς και ανθρώπων. Η διαφήμιση δεν είναι εύκολη υπόθεση, χρειάζεται κατ'αρχάς ξεκαθάρισμα στόχων και ικανοντήτων, γνώση της αγοράς και κατα πόσο η επιχείρηση μπορεί να φτάσει τους στόχους της, Αφ'ετέρου δε, χρειάζεται να γνωρίζει τη οικονομική κατάσταση της αγοράς αλλά και την δική της, ώστε να μην δώσει περισσότερα χρήματα από όσο μπορέι να αντέξει, ούτε όμως και λιγότερα από όσο χρειάζεται για να μπορεί να έχει αποτελεσματικότητα.
Εκείνο που παρατηρείται τον τελευταίο διάστημα είναι ο μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων έντυπης διαφήμισης,που για να αποκτήσουν μεγαλύτερη πελατεία, δεν δυστάζουν να παρακάμψουν τους εξωτερικούς τους συνεργάτες(διαφημιστικά γραφεία και γραφίστες που διατηρούν δικά τους γραφεία), να πληρώνουν γραφίστες με βασικό μισθό και χωρίς υπερωρίες(ωσάν να ειναι ανειδίκευτοι) και θεωρούν πως με αυτόν τον τρόπο μπορούν να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Το αποτέλεσμα είναι δυστυχώς το αντίθετο,μια και κανένας δεν μπορέι να καλουπώσει τη δημιουργία μιας "δουλειάς".Δεν είναι απλή υπόθεση η δημιουργία μακεττών και διαφημίσεων, καθώς εξαρτάται από την αντίληψη και του εντολέα και του δημιουργού. Υπάρχουν πολλοί εντολείς(πελάτες) που είναι "εύκολοι" στις απαιτήσεις τους και ικανοποιούνται εύκολα, υπάρχουν δε και άλλοι πιο δύσκολοι που είναι απαιτητικοί και φυσικά "τραβούν " την δουλειά σε μάκρος.Πως να κοστολογήσεις λοιπόν μια εργασία όταν δεν γνωρίζεις εκ των προτέρων πόση εργασία θα απαιτηθεί, ποιές δυσκολίες θα βρεθούν, πόσο υλικό θα χρειαστεί και επιπλέον΄πόση ώρα μελέτης(ναι υπάρχει και αυτό το ουσιώδες για την δουλειά) θα απαιτηθεί έωςότου ικανοποιηθεί ο εντολέας?.
Από την άλλη, η μη διαφήμιση είναι για μια επιχείρηση καταστροφική.Οταν η αγορά συρρικνώνεται η κάθε επιχείρηση χρειάζεται μεγαλύτερο αγώνα για να επικρατήσει σε όσο γίνεται μεγαλύτερο εύρος της αγοράς.Πρέπει να διαφημιστεί έστω και με μικρότερο τζίρο, αρκεί να έχει παρουσία στην αγορά.Και φυσικά να βρεί εκείνη την εταιρεία που να ταιριάζει στην ψυχοσύνθεσή του και να μπορεί να εμπιστεύεται,χωρίς εμπιστοσύνη δουλειά δεν γίνεται.
Η διαφήμιση λοιπόν είναι αναγκαία,αρκεί να υπάρχει σύνεση και γνώση,και κυρίως εμπιστοσύνη σε εκείνους που γνωρίζουν την δουλειά και σέβονται τους πελάτες τους, και που βλέπουν τον πελάτη τους ως πρόσωπο και όχι ως χρήμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου